top of page
Search

קדימהסטם ודפימד הצרפתית זכו במענק במסגרת תכנית יורוסטרס היוקרתית של האיחוד האירופי ורשות החדשנות

Updated: Apr 29, 2019


12 נובמבר, 2018

נס ציונה, פארק המדע, 12 בנובמבר, 2018, חברת הביוטכנולוגיה הישראלית קדימהסטם (TASE: KDST), מודיעה על אישור מהאיחוד האירופי ומרשות החדשנות במשרד הכלכלה בישראל, לקבלת מענק מחקר משותף במסגרת תכנית Eurostars היוקרתית, לפיתוח קליני של הטכנולוגיה של החברה לטיפול בסוכרת, יחד עם מכשור רפואי ייעודי שפותח ע"י Defymed.


קדימהסטם מפתחת טיפול תאי חדשני למחלת הסוכרת, באמצעות ייצור מבוקר של תאים פונקציונליים המפיקים ומשחררים אינסולין בהתאם לרמות הסוכר בדם.


חברת Defymed הצרפתית מפתחת מתקן לבלב ביו-מלאכותי בשם ®MailPan, המיועד בשילוב התאים המתאימים כדוגמת התאים של קדימהסטם, לטיפול בחולי סוכרת ללא דיכוי מערכת החיסון, כפי שדווח החברה חתמה ב 14.06.18 עם  Defymed על הסכם לבחינת היתכנות לפתרון משולב לטיפול בחולי סוכרת

תכנית Eurostars מנוהלת על ידי ארגון EUREKA התומכת בטכנולוגיות חדשניות על מנת לקרב אותן לשוק, ונתמכת על ידי האיחוד האירופי תחת תכנית המסגרת Horizon 2020.


קבלת המענק תאפשר הרחבת הפעילות המשותפת בין שתי החברות, תוך שימת דגש על השלמת הדרישות הרגולטוריות הנחוצות להשלמת פיתוח המוצר המשותף לשלב התחלת ניסוי קליני.


יוסי בן יוסף, מנכ"ל קדימהסטם, אומר "אני שמח שהאיחוד האירופי והרשות לחדשנות מזהים את הפוטנציאל והיכולת של החברה להביא מוצר לשוק. שיתוף הפעולה של קדימהסטם עם Defymed הינו חלק מהאסטרטגיה העסקית של החברה המעודדת שיתופי פעולה בינלאומיים המעניקים יתרון איכותי לקידום פיתוח המוצר."  


פרופ' מישל רבל, המדען הראשי בחברה, ציין "קבלת המענק היוקרתי Eurostars  הינה הכרה בחשיבות ההישגים של קדימהסטם בפיתוח טיפול תאי אשר מיועד לשחרר חולי סוכרת מהצורך להזרקות דחופות של אינסולין, ובעצם מחזירה לחולי הסוכרת את תפקוד תאי הלבלב שנפגעו עקב המחלה. במסגרת המענק, תיבדק האפשרות להשתיל את התאים שקדימהסטם פיתחה בתוך מתקן של חברת דפימד, ושיתוף הפעולה בין שתי החברות עשויה להחיש את יישום הטיפול עבור מאות מיליוני האנשים בעולם הסובלים מסוכרת וזקוקים לאינסולין."

bottom of page