top of page
Search

החברה מחזקת את תחום הניוון שרירים: ממנה את פרופ' תמיר בן חור לחבר בוועדה המייעצת של החברה

Updated: Apr 29, 2019

2 בינואר 2014 –

חברת קדימהסטם, המפתחת טכנולוגיות לסריקת ופיתוח תרופות על בסיס תאי גזע מאדם, מחזקת את צמרת המדענים בחברה ומודיעה על מינויו של פרופ' תמיר בן חור לחבר בוועדה המדעית המייעצת שלה.

פרופ' תמיר בן חור, הינו מנהל המחלקה הנוירולוגית והאגף לרפואת המוח במרכז הרפואי הדסה בירושלים. בעל תואר ד"ר לרפואה (M.D.) ותואר ד"ר לפילוסופיה (Ph.D) מהאוניברסיטה העברית פרופ' בן חור התמחה בנוירולוגיה במרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה עין-כרם (1990-1994) והשתלם בנוירוביולוגיה התפתחותית של תאי גזע של מערכת העצבים במכון פסטר בפריז 1995-1997.

פרופ' תמיר בן חור נודע כמומחה בעל שם עולמי בתחום נוירואימונולוגיה, ביולוגיה של תאי הגזע במערכת העצבים, השתלת תאי גזע במחלות מערכת העצבים, ונוירו-וירולוגיה. הוא נחשב לחוקר בעל שם עולמי בתחום התפתחותם של סוגי תאים שונים במוח מתוך תאי גזע של מערכת העצבים. במחקריו הוא חוקר כיצד תאי גזע עצביים שהושתלו למוח נודדים, מגינים על המוח מפני מצבי מחלה שונים ומתקנים פגיעה במעטפות העצבים שבמוח ובחוט השדרה. פרופ' בן חור ממשיך במחקר זה במטרה להביא את השתלת תאי גזע ממקורות שונים ליישום במחלות נוירולוגיות כגון טרשת נפוצה ובמחלות נוירודגנראטיביות נוספות. כמו-כן הוא חוקר את התנהגות תאי הגזע העצמיים של המוח הבוגר במצבים פיזיולוגים ופתולוגים שונים.

פרופ' בן-חור קיבל מענקי מחקר שונים, מגופים רבים כולל האקדמיה הלאומית למדעים, משרד הבריאות, משרד המדע המכון הלאומי לפסיכוביולוגיה, Human Frontiers in Science Program Organization (HFSPO) , האגודה האמריקאית לטרשת נפוצה ועוד.

פרופ' מישל רבל, המדען הראשי בחברת קדימהסטם, ציין כי" אנו שמחים וגאים על הצטרפותו של פרופ' בן-חור לועדה המדעית המייעצת של קדימהסטם. אין ספק שנסיונו הקליני והמחקרי של פרופ' בן-חור במחלות של מערכת העצבים יחד עם היותו מוביל דעה בינלאומי בשמוש בתרפיה תאית במחלות של מערכת העצבים המרכזית מהווים תוספת כח משמעותית לוועדה המדעית המייעצת שלנו. במיוחד לאור כוונותיה של החברה לבצע ניסויי היתכנות בבע"ח שבהם תעשה השתלת תאי גלייה אסטרוציטיים בריאים במודל עכבר של מחלת ALS כצעד ראשון לקראת ניסויים בבני-אדם".


יוסי בן יוסף, מנכ"ל חברת קדימהסטם, ציין כי "אנו גאים מאד שפרופ' בן חור הסכים להצטרף לוועדה המדעית המייעצת שלנו. הישגיו המדעיים המרשימים וניסיונו הרב בתחום המחקר של הביולוגיה של תאי הגזע במערכת העצבים והשתלת תאי גזע במחלות מערכת העצבים, יתרמו לנו ערך רב בהתקדמות בתוכניות הפיתוח הקליניות הייחודיות שלנו".

בן יוסף הוסיף ואמר כי "קדימהסטם חרתה על דגלה להוביל את תחום גילוי ופיתוח תרופות למחלות הפוגעות במערכת העצבים (מחלות נוירודגנרטיביות). תחום זה סובל מחוסר בתרופות העשויות להאט (ואולי בעתיד אף למנוע) את הפגיעה במערכת העצבים כתוצאה ממחלות ניווניות כגון מחלת הנטינגטון (HD), טרשת נפוצה (MS) וניוון שרירים סופני ((ALS. לאחרונה חתמנו על מזכר הבנות אסטרטגי עם ענקית התרופות העולמית מרק סרונו המהווה עדות נוספת לצורך של תעשיית התרופות בפלטפורמה המבוססת תאי גזע מאדם לסריקת תרופות וכן הוכחה לטכנולוגיות המובילות והיכולות המדעיות הגבוהות של חברת קדימהסטם בתחום".

bottom of page