top of page
Search

קדימהסטם וה-איי.אפ.די.אר קבלו מענק דו-לאומי מממשלת אוסטרליה ורשות החדשנות לבחינת פתרון משולב לסוכרת

Updated: Apr 29, 2019

2 יולי, 2018

נס ציונה, פארק המדע, 2 ביולי 2018, חברת הביוטכנולוגיה הישראלית קדימהסטם (TASE: KDST), מתכבדת להודיע על אישור מממשלת אוסטרליה ומרשות החדשנות במשרד הכלכלה בישראל, לקבלת מענק מחקר משותף במסגרת תכנית דו-לאומית, לבחינת ופיתוח שילוב הטכנולוגיה של החברה לטיפול בסוכרת, יחד עם מכשור רפואי ייעודי שפותח ע"י Australian Foundation for Diabetes Research) AFDR).

תקציב הפרויקט עבור קדימהסטם הינו כשלושה מיליון שקלים מתוכם אושרו לקדימהסטם כמיליון ₪ לשנה הראשונה. השתתפות רשות החדשנות תהיה בשיעור של 50% מתקציב קדימהסטם. משך התוכנית הינה שלוש שנים.

במקביל לטיפול התאי שמפתחת החברה למחלת ה-ALS, בו היא התחילה ניסוי ראשון בבני אדם, קדימהסטם מפתחת טיפול תאי חדשני למחלת הסוכרת, באמצעות ייצור של תאים המפיקים ומשחררים אינסולין בהתאם לרמות הסוכר בדם. AFDR הינו מלכ"ר העוסק בקידום מענה טיפולי ורפואי למחלת הסוכרת באוסטרליה. חוקרי ה-AFDR פיתחו מתקן אנקפסולציה ייחודי המאפשר השתלת תאים יוצרי אינסולין ומקנה להם הגנה מפני מערכת החיסון.

החבירה ל-AFDR הינה חלק מתוכנית הפעולה של החברה לבחינה ולקידום של שיתופי פעולה שונים בתחום האנקפסולציה, על מנת לאתר שותף בעל יכולות טכנולוגיות המתאימות ליישום במוצר התאי של החברה לטיפול בסוכרת. במהלך שיתוף הפעולה במסגרת התכנית הדו-לאומית, תשלב קדימהסטם את פתרון האנקפסולציה של AFDR עם התאים מייצרי האינסולין, במטרה להביא את השילוב החדשני לניסויים קליניים.


יוסי בן יוסף, מנכ"ל חברת קדימהסטם, ציין "מדובר בהבעת אמון בחברה וביכולותיה הטכנולוגיות. אנו מאמינים כי מהלך אסטרטגי זה יאפשר לקדימהסטם להאיץ את תהליכי הפיתוח ויסייע להגיע לניסויים קליניים במהרה. שילוב הטכנולוגיות מהווה מוקד עניין לשיתוף פעולה עם חברות פארמה גדולות."


פרופ' מישל רבל, המדען הראשי בחברה ציין "מענק המחקר שזכה בה החברה מעידה על הכרה ביכולתה להביא פתרון מעשי לטיפול תאי בחולי סכרת אשר ישחרר אותם מהצורך להזרקות תכופות של אינסולין. החברה מייצרת תאים דמוי איי לבלב המפרישים אינסולין והורמונים אחרים המווסתים את רמת הסוכר בדם. התאים ישולבו בתוך מתקן שפותח באוסטרליה ושיגן על התאים ממערכת החיסון. השילוב הזה יאפשר לקדימהסטם להתקדם מהר יותר לקראת ניסויים קליניים בסוכרת."

bottom of page