top of page
Search

קדימהסטם מודיעה על גיוס החולה הראשון לניסוי הקליני בחולי ניוון שרירים

Updated: Apr 29, 2019

26 אפריל, 2018

נס ציונה, פארק המדע, 26 באפריל 2018, חברת הביוטכנולוגיה הישראלית קדימהסטם (TASE: KDST) מודיעה על גיוס החולה הראשון לניסוי הקליני שעורכת החברה בחולי ALS (מחלת ניוון שרירים סופנית) באמצעות המוצר התאי AstroRx® שפותח בחברה.


הניסוי הקליני פאזה 1/2a נערך במחלקה הנוירולוגית בבית החולים הדסה עין-כרם וצפויים להשתתף בו 21 חולים.

מטרת הניסוי היא לבחון את הבטיחות והיעילות של AstroRx® בחולים.

תוצאות ביניים של הניסוי צפויות להתקבל במהלך השנה הקרובה.

פרופ' מישל רבל, המדען הראשי בחברה, ציין "כניסת קדימהסטם למסלול הניסוי הקליני במחלת ה- ALS בהתאם לפרוטוקול הקליני שנקבע היא השגת אבן דרך משמעותית בתוכנית הקלינית של החברה. הודות לשיתוף הפעולה המלא עם הרופאים האחראים לניסוי במחלקה לנוירולוגיה של מרכז הרפואי הדסה וכל הצוות המעורב בניסוי התאפשרה התחלת גיוס החולים בזמן קצר. יש לנו אמונה גדולה בהצלחת ביצוע הניסוי לפי לוח הזמנים שנקבע, לטובת החולים."


יוסי בן יוסף, מנכ"ל החברה, הוסיף "לאחר קבלת האישור של משרד הבריאות לניסוי הקליני של AstroRx®  בחולי ALS, החברה התארגנה מהר להתחלת הניסוי. אני  מקווה ומאמין ש AstroRx® עשוי להביא לשיפור במצבם של החולים המשתתפים בניסוי. בשנים האחרונות תחום הריפוי התאי צובר תאוצה רבה בעולם. עם תחילתו של הניסוי הקליני, קדימהסטם מצטרפת לקבוצה נבחרת של חברות ביוטכנולוגיה בעולם שיש להן את הידע והיכולת הטכנולוגית להביא טיפולים מתקדמים המבוססים על תאי גזע פלוריפוטנטים לשלב הניסויים הקליניים. אני מאמין שהתקדמות התוכנית הקלינית תחזק מאד את קדימהסטם ותוביל אותה להיות חברה מובילה בתחום הריפוי התאי."

bottom of page