top of page
Search

קדימהסטם קיבלה אישור למענק מקרן BIRD הדו-לאומית

קדימהסטם קיבלה אישור למענק מקרן BIRD הדו-לאומית לתמיכה בשיתוף הפעולה המוצע עם חברת iTolerance האמריקאית לפיתוח טיפול חדשני בסוכרת

המענק הינו חלק מפרויקט משותף בתקציב של כ-7 מיליון שקל, לפיתוח של טיפול בחולי סוכרת ללא צורך בדיכוי מערכת החיסון


נס ציונה, פארק המדע, דצמבר 2022, חברת הביוטכנולוגיה הישראלית קדימהסטם (TASE:KDST) מודיעה היום כי קיבלה ביחד עם החברה האמריקאית iTolerance (מיאמי, פלורידה), אישור מקרן BIRD, קרן המו"פ הדו-לאומית התעשייתית של ארה"ב וישראל, למענק לתמיכה בפיתוח של טכנולוגיה חדשנית לטיפול בתחום הסוכרת. המענק היוקרתי ניתן לאחר בחינת פרויקטים רבים. הזכייה במימון מהווה הבעת אמון במדע והחדשנות שהוצגו בפרויקט המשותף של קדימהסטם ו-iTolerance , לטיפול בסוכרת. תקציב הפרויקט עומד על כ-7 מיליון שקל והמענק הינו כ-3.5 מיליון שקל (1 מיליון דולר) לתקופה של כ-30 חודשים.


קבלת המענק כפופה ומותנית בחתימת החברה, iTolerance ו- BIRD, על הסכם לשיתוף פעולה ומימון עד ליום 30 באפריל 2023.



משמאל לימין: ד"ר אריק חסון, פרופ' מישל רבל, אנתוני ג'פור,MD, מר אסף שילוני, ד"ר כפיר מולקנדוב


החברה iTolerance היא חברה אמריקאית אשר פיתחה טכנולוגיה חדשנית (iTOL-100) במטרה לאפשר השתלה של תאים אלוגנאים (שונים גנטית מהמטופל) ללא התאמת רקמות וללא דיכוי מערכת החיסון של המושתל (אימונוסופרסיה). טכנולוגיה זו הודגמה בהצלחה בניסויים פרה-קליניים בחיות גדולות, בהן ריפאו סוכרת בהשתלה אלוגנאית, ללא צורך במדכאי חיסון, ההופך את החולים לרגישים לזיהומים ולסרטן.


במסגרת שיתוף הפעולה, קדימהסטם תספק את מוצר ה- IsletRx, צבר תאי איי לבלב בעלי יכולת הפרשת אינסולין (המסייעת בהורדת רמות הסוכר בדם), וגלוקגון (הורמון המופרש אצל אנשים בריאים ומונע ירידה חריגה מדי ברמת הסוכר (היפוגליקמיה) שעלולה להיות מסוכנת) בתגובה לרמות הסוכר המשתנות (רמת הגלוקוז) בדם. iTolerance תספק את טכנולוגיית ה-iTOL100, המאפשרת להשתיל תאים אלוגניים ללא צורך בטיפולים כרוניים מדכאי מערכת חיסון.


החלטת קרן BIRD התקבלה לאחר בחינת נאותות מעמיקה ותהליך הערכה תחרותי בין פרויקטים מתחומי טכנולוגיה שונים. בתהליך זב בחנו מומחים מטעם רשות החדשנות בישראל ומומחים מטעם ה-NIST בארה"ב את הפרויקט באופן מקיף, הכולל את הטכנולוגיה שעומדת בבסיס הפיתוח, המתווה הרגולטורי והיכולת וההיתכנות למסחר ולשווק את המוצרים שיפותחו.


קרן BIRD, שהוקמה בשנת 1977, משקיעה בשיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, לטובת פיתוח של מוצרים משותפים. בנוסף לתמיכה כלכלית במענקים, הקרן מסייעת לחברות באיתור שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים וביצירת קשרים בין התעשייה האמריקאית לבין התעשייה הישראלית.


אנטוני ג'פור, מנכ"ל iTolerance, אמר כי "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם קדימהסטם, חברה מובילה בתחום פתרונות התרפיה התאית לטיפול בסוכרת. אנו מאמינים כי טכנולוגיית הimmune tolerant-שלנו בשילוב עם מוצר ה-IsletRx של קדימהסטם יובילו לטיפול חדשני, אשר יסייע בריפוי מיליוני חולי סוכרת ברחבי העולם".


אסף שילוני, מנכ"ל קדימהסטם: "המענק של קרן בירד מהווה הבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה של קדימהסטם, ויסייע לקדימהסטם להצעיד קדימה את פתרונותיה לריפוי מחלות הסוכרת. המענק של קרן BIRD תסייע לשיתוף הפעולה המתגבש בין החברות, שמטרתו ליצור פתרון מיטבי ואולטימטיבי לבעיה המרכזית של הגנה על התאים ממערכת החיסון של החולה. אני מברך על המהלך ומקווה שטכנולוגיה זו תתרום לקידום תוכנית הסוכרת במטרה לשפר את חייהם של מיליוני חולי סוכרת ברחבי העולם.


אודות IsletRx

מוצר IsletRx הינו צבר תאיי איי לבלב ברמת איכות קלינית, בעלי יכולת הפרשת אינסולין (המסייע בהורדת רמות הסוכר בדם), והפרשת גלוקגון (הורמון המופרש אצל אנשים בריאים ומונע ירידה חריגה מדי ברמת הסוכר (היפוגליקמיה) שעלולה להיות מסוכנת) בתגובה לרמות הסוכר המשתנות בדם. המוצר מתפקד בדומה ללבלב "בריא" לטיפול במחלת סוכרת תלוית אינסולין ("כדוגמת סוכרת נעורים").

בנוסף, שיטת ייצור וברירת התאים תאפשר את השתלתם בפלטפורמות אחרות כגון מתקנים (devices) בגודל קטן יותר, כמו לבלב מלאכותי או מתקנים תת-עוריים המתאימים יותר לנוחות מרבית בחולי הסוכרת.


אודות קדימהסטם

קדימהסטם בע"מ (www.kadimastem.com)הינה חברה בשלבי פיתוח קליני של תרפיות תאיות (cell therapy), המפתחת ומייצרת מוצרי "מדף" תאיים המבוססים על הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה לגידול והתמיינות של תאי גזע עובריים לכדי תאים פעילים באיכות קלינית. AstroRx, תכנית פיתוח מובילה של החברה, הינו מוצר תאי המורכב מתאי אסטרוציטים לטיפול ב-ALS. החברה ביצעה בהצלחה ניסוי קליני Phase 1/2a במוצר זה בישראל, ועתידה לבצע ניסוי קליני מתקדם יותר, בשנה הבאה, בארה״ב. מוצר נוסף של החברה נועד לטיפולבסוכרת - IsletRx מוצר תאי המורכב מתאי לבלב פעילים, המיוצרים מתאי גזע, שנמצאו יעילים ובטוחים לטיפול בסוכרת תלוית אינסולין, ונמצאים בתהליך פרה-קליני מתקדם.

קדימהסטם נוסדה על ידי פרופ' מישל רבל, המדען הראשי של החברה ופרופסור אמריטוס לגנטיקה מולקולרית במכון וייצמן. פרופ' רבל זכה בפרס ישראל עבור ההמצאה והפיתוח של Rebif, התרופה המקובלת לטרשת נפוצה הנמכרת ברחבי העולם. קדימהסטם נסחרת בבורסה בתל אביב (ת"א:KDST).


אודות iTolerance, Inc.

iTolerance היא חברה פרטית בשלבים מוקדמים של רפואה רגנרטיבית המפתחת טכנולוגיות המאפשרות טיפול ברקמות, אורגנואידים או תאים ללא צורך בדיכוי חיסוני לכל החיים. במינוף טכנולוגיית פלטפורמת פלטפורמת פלטפורמת ה-iTOL-100, הנגזרת מביוטכנולוגיה, Strepavidin-FasL היתוך חלבון/ביוטין-PEG microgel (SA-FasL microgel), iTOL-100, iTolerance מקדמת צינור של תוכניות המשתמשות הן באיי לבלב אלוגניים והן בתאי גזע שיש להם פוטנציאל לריפוי מחלות. התוכנית המובילה של החברה, iTOL-101 מפותחת לסוכרת סוג 1 ובמחקר פרה-קליני לא-אנושי פרימטים, תאי אי הלבלב שהושתלו יחד עם iTOL-101 הפגינו תפקוד ארוך טווח עם שליטה ברמות הגלוקוז בדם ושיקום. של הפרשת אינסולין ללא שימוש בדיכוי חיסוני כרוני. המועמד המוביל השני של החברה, iTOL-102, ממנף התקדמות משמעותית בתאי גזע כדי להפיק איים בלבלב המאפשרים אספקה בלתי נדלית של תאים מייצרי אינסולין. שימוש ב-iTOL-100 להשראת סובלנות חיסונית מקומית, ל-iTOL-102 יש פוטנציאל להיות תרופה לסוכרת מסוג 1 ללא צורך בדיכוי חיסוני לכל החיים. בנוסף, החברה מפתחת את iTOL-201 לאי ספיקת כבד ו-iTOL-301 כטיפול פוטנציאלי של חלבון ותאים רגנרטיבי הממנף מקורות תאי גזע לייצור חלבונים או הורמונים בגוף בתנאים של צורך גבוה שאינו מסופק ללא itolerance.com צורך לכל החיים. דיכוי חיסוני. למידע נוסף, בקר בכתובת


הצהרה צופה פני עתיד

מסמך זה עשוי לכלול מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח – 1968. מידע צופה פני עתיד אינו ודאי ולרוב אינו בשליטתה של קדימה ומימוש או אי מימוש מידע צופה פני עתיד יושפע, בין היתר. הדברים, לפי גורמי הסיכון המאפיינים את פעילות החברה וכן התפתחויות בסביבה הכללית וגורמים חיצוניים המשפיעים על פעילות החברה. תוצאות החברה והישגיה בעתיד עשויים להיות שונים מהותית מכל המוצגים כאן והחברה אינה מתחייבת לעדכן או לתקן תחזית או אומדן כאמור ואינה מתחייבת לעדכן מסמך זה. מסמך זה אינו מהווה הצעה לרכישת ניירות הערך של החברה או הזמנה לקבלת הצעות כאמור. השקעה בניירות ערך בכלל ובחברה בפרט נושאת בסיכונים. יש לקחת בחשבון שביצועי העבר אינם מעידים בהכרח על ביצועים בעתיד.



אנשי קשר של קדימהסטם:

אסף שילוני

מנכ"ל

s.bazak@kadimastem.com


אנשי קשר של iTolerance:

יצירת קשר עם משקיעים

ג'נין תומאס

מנכ"ל

צוות JTC, LLC

T: 833.475.8247

iTolerance@jtcir.com


קשר מדיה

סוזן רוברטס

T: 202.779.0929

sr@roberts-communications.com




bottom of page