top of page
Search

קדימהסטם קיבלה פטנט בארה"ב לטכנולוגיית העשרת וברירת התאים המשמשת לפיתוח טיפול ה-IsletRX לסוכרת

אישור הפטנט בארה"ב מחזק את מעמדה של החברה בתחום הסוכרת בעולם

 

נס ציונה, פארק המדע, 20 ביוני 2023, קדימהסטם, (TASE:KDST) חברת ביוטכנולוגיה בשלב קליני בתחום התרפיה התאית (Cell Therapy), המפתחת ומייצרת מוצרי מדף מבוססי תאים אלוגניים באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה לפיתוח תרפיות תאיות לטיפול במחלות נוירודגנרטיביות ולסוכרת, קיבלה אישור לפטנט ממשרד הפטנטים האמריקאי עבור טכנולוגיית התרפיה התאית של החברה, ומוצר החברה לטיפול בסוכרת - IsletRx. פטנט מיון התאים יהיה מוגן עד יולי 2038 עבור טכנולוגיית בְּרִירַת התאים וההעשרה החדשנית של החברה, שהינה תרפיה תאית של החברה ותרופה פוטנציאלית לסוכרת.


הטכנולוגיה של החברה הינה ייחודית, שכן ביכולתה להעשיר את הרכב תאי איי הלבלב המיוצרים מתאי גזע ובכך מביאה לידי שימוש בעיקר את התאים הרלוונטיים להשגת האפקט הטיפולי המרבי.


אישור רישום הפטנט בארה"ב הינו בעל חשיבות גבוהה, במיוחד לאור פרויקט שיתוף הפעולה עם חברת iTolerance, חברה אמריקאית בתחום הסוכרת וקרן BIRD. הפרויקט ישלב את הטכנולוגיות של קדימהסטם ו- iToleranceבמטרה לפתח ולמסחר טכנולוגיה רגנרטיבית פורצת דרך לריפוי הסוכרת ללא צורך בדיכוי מערכת החיסון של המטופלים, אשר הינו בעל סיכון רב למטופלים. קרן BIRD אישרה מתן מענק של מיליון דולר ארה"ב לפרויקט.

בנוסף, החשיבות של הפחתת הנטל הכלכלי והחברתי על חולי סוכרת סוג 1 בארה"ב הוא חיוני יותר מאי פעם. כ-1.45 מיליון אמריקאים חיים עם סוכרת מסוג 1, המהווה כ-3.75% מכל המקרים המאובחנים של סוכרת[1].

על פי מחקר חדש (2020) שפורסם ב-journal Diabetes Technology & Therapeutics (DTT), העלות הרפואית ועלות ההכנסה האובדת עבור אנשים החיים עם סוכרת מסוג 1 בארה"ב, כמו גם אנשים שיפתחו את המחלה ב-10 השנים הקרובות, תעמוד על סך של כ-813 מיליארד דולר ארה"ב לאורך חייהם, בהשוואה לקבוצת אנשים שאינם חולים בסוכרת.[2] אישור רישום הפטנט כאמור עשוי לקדם גם את טיפול הפוטנציאלי של החברה לחולי סוכרת מסוג 2 התלויים באינסולין, שמספרם אף גבוה יותר מחולי סוכרת מסוג 1.


מנכ"ל קדימהסטם אסף שילוני אמר כי: "קדימהסטם מאמינה כי הטיפול של החברה יכול לשפר את איכות החיים של מאות אלפי בני אדם החולים בסוכרת תלויית אינסולין בארה"ב דרך התרופה הייחודית הפוטנציאלית של החברה לסוכרת."


במאי 2021, טכנולוגיית ברירת התאים המתוארת בפטנט זה הוצגה במאמר מדעי[3] בכתב העת .Frontiers in Endocrinology




אודות קדימהסטם

קדימהסטם היא חברת ביוטק לתרפיה תאית הנמצאת בשלבים קליניים. החברה מפתחת ומייצרת מוצרי "מדף" תאיים אלוגניים, המבוססים על הפלטפורמה הטכנולוגית שלה לריבוי והתמיינות של תאי גזע עובריים אנושיים (hESCs) לתאים פונקציונליים. , ®AstroRx המוצר המוביל של החברה, הוא טיפול בתאי אסטרוציטים בפיתוח קליני לטיפול ב-ALS ובמחקרים פרה-קליניים להתוויות נוירודגנרטיביות אחרות.


IsletRx הוא הטיפול של החברה לסוכרת. IsletRx מורכב מתאי לבלב פונקציונליים, המייצרים ומשחררים אינסולין וגלוקגון, שנועדו לטפל ולרפא חולים עם סוכרת תלוית אינסולין.


קדימהסטם הוקמה על ידי פרופסור מישל רבל, המדען הראשי של החברה ופרופסור אמריטוס לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן למדע. פרופסור רבל קיבל את פרס ישראל על המצאה ופיתוח של ®Rebif, תרופה שוברת קופות לטיפול בטרשת נפוצה הנמכרת ברחבי העולם. קדימהסטם נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב (סימן בבורסה בת"א: KDST).



[2] https://www.jdrf.org/blog/2020/02/24/new-jdrf-funded-study-finds-lifetime-t1d-management-costs-a-collective-813-billion/

אודות IsletRx

המוצר IsletRx מורכב מצברים של תאי איי הלבלב ברמה קלינית. מחקרים פרה-קליניים הראו כי התאים מסוגלים לזהות את רמות הסוכר בגוף ולייצר, ולהפריש, לפי הצורך, את הכמויות הנדרשות של אינסולין וגלוקגון, בדיוק כמו לבלב בריא ומאפשרת לחולה התלוי באינסולין להימנע מתופעה חריגה. ירידה ברמת הסוכר (היפוגליקמיה). כמו כן, שיטת הייצור והבחירה של התאים מאפשרת השתלתם בסוגים שונים של מכשירים בגודל קטן יותר, המתאימים לנוחות מירבית עבור אנשים החיים עם סוכרת.

הצהרת מידע צופה פני עתיד


מסמך זה עשוי לכלול מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח – 1968. מידע צופה פני עתיד אינו ודאי ולרוב אינו בשליטת החברה ומימוש או אי מימוש מידע צופה פני עתיד יושפע, בין היתר. דברים אחרים, על ידי גורמי הסיכון המאפיינים את פעילות החברה וכן התפתחויות בסביבה הכללית וגורמים חיצוניים המשפיעים על פעילות החברה. התוצאות וההישגים של החברה בעתיד עשויים להיות שונים מהותית מכל המוצגים כאן והחברה אינה מתחייבת לעדכן או לתקן תחזית או אומדן כאמור ואינה מתחייבת לעדכן מסמך זה. מסמך זה אינו מהווה הצעה לרכישת ניירות הערך של החברה או הזמנה לקבלת הצעות כאמור. השקעה בניירות ערך בכלל ובחברה בפרט נושאת בסיכונים. יש לקחת בחשבון שביצועי העבר אינם מעידים בהכרח על ביצועים בעתיד.

Forward Looking Statement


This document may include forward-looking information as defined in the Securities Law, 5728 – 1968. Forward-looking information is uncertain and mostly is not under the Company's control and the realization or non-realization of forward-looking information will be affected, among other things, by the risk factors characterizing the Company's activity, as well as developments in the general environment and external factors affecting the Company's activity. The Company's results and achievements in the future may differ materially from any presented herein and the Company makes no undertaking to update or revise such projection or estimate and does not undertake to update this document. This document does not constitute a proposal to purchase the Company's securities or an invitation to receive such offers. Investment in securities in general and in the Company in particular bears risks. One should consider that past performance does not necessarily indicate performance in the future.

מדיה חברתית :LinkedIn, Twitter, Facebook


אנשי קשר של החברה:

אסף שילוני

מנכ"ל


bottom of page